2014-03-22

Sign of the times
Jag kan inte uttala mig om läraren. Vet inget, kanske var han/hon stressad, kanske utmattad, vad vet jag? Sveket är tredubbelt: mot läraren, mot övriga elever och, framför allt, mot den stackare som släpades ut. Är det någon som tror att de barn som hamnar i de här lägena vill det? Finns det barn som inte vill vara en bra kompis, som inte vill vara omtyckta, som inte vill lyckas? Just i det här fallet förelåg, vad jag vet, inget egentligt hot mot de övriga men situationen var säkert fruktansvärt jobbig. Med rätt stöd skulle det inte ha inträffat. Huvudmannen bär ansvaret. Skadeståndskravet var riktat mot huvudmannen - det är obegripligt att det inte blev en fällande dom. Det innebär att vi lägger ansvaret på barnen! Jag hoppas att hovrätten frikänner barnen och riktar ljuset mot skolhuvudmän som sticker huvudet i sanden!
Mikael Levy

http://t.sr.se/1pewG2H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar